diumenge, 26 d’abril del 2015

Caminada Ronda al vessant de Barcelona de la Serra de Collserola (19-04-15)

Cada any a Barcelona s'organitza un cicle de caminades (Barnatresc) per diferents barris, amb l'objectiu de promocionar la pràctica del senderisme urbà. Aquestes caminades en general són de caire urbà (excepte la Besós-Llobregat i la de la Ronda de Collserola, que s'aniran alternant), no són competitives, són aptes per a tots els públics, no cal cap tipus d'inscripció prèvia. compten amb la logística adient per establir els avituallaments necessaris, tot respectant la generació de residus, i són gratuïtes, a excepció del cicle d'activitats del Naturtresc i la Caminada Internacional, amb diferents recorreguts a escollir.

El dia 19 d'abril vaig realitzar aquesta caminada que transcorre pel vessant de Barcelona de la Serra de Collserola. Hi havia tres itineraris a escollir: el curt (11,3 km), el mitjà (19,4 km) i el llarg (30,9 km). Jo vaig optar per fer l'itinerari mitjà, que transcorre gairebé tota l'estona per terreny muntanyós i tampoc requereix una gran forma física. En el cas de realitzar l'itinerari llarg, els participants retornen novament al lloc de sortida seguint un recorregut urbà.

A continuació podeu veure diferents dades d'interès referents a la caminada:

ITINERARI MITJÀ

-Lloc de sortida: Av. Diagonal/parc de Cervantes (Metro L3 Zona Universitària).
-Hora de sortida: 8.00 h en punt.
-Lloc d'arribada: Trinitat Nova (c. Aiguablava) (Metro L4 Trinitat Nova).
-Hora límit d'arribada: a les 14.30 h.
-Distància: 19,4 km aprox.
-Durada aproximada: 6.00 h.
-Control i avituallament: Estació superior funicular de Vallvidrera (9.30-11.30h).

Recorregut realitzat

Av. Diagonal, parc de Cervantes (80 m), pg. Sant Joan de Déu, Hospital de Sant Joan de Déu (130 m), c. Finestrelles, c. Joan Miró, c. J. Anguera i Sala, pista, camí a pl. Mireia, c. Pau Vergós, pl. Mireia (255 m), pg. de les Aigües, caseta de les Aigües, pista a Sant Pere Màrtir (295 m), Sant Pere Màrtir (390 m), coll del Portell, camí de Vallvidrera a Sant Pere Màrtir, collet de l’Espinagosa (350 m), carretera BV-1468, c. del Mont d’Orsa, c. de l’Actor Morano, pl. Vallvidrera, c. Queralt, estació superior del funicular de Vallvidrera (360 m) (control i avituallament), c. Alberes, caminador al costat de la carretera BV-1418, museu Mentor Alsina (450 m), accés a cal Borni, carretera BV-1417. Vista-rica, coll de L’Erola (400 m), serrat de Santa Maria (450 m), quatre pistes (385 m), portell de Valldaura (350 m), casa Juaco, coll d’en Fotja (300 m), forat del Vent, coll de la Ventosa (245 m), coll de Canyelles (285 m), torre del Baró, mirador (200 m), c. Riudecanyes, c. Quatre Estacions, c. Roquetes, Trinitat Nova (c. Aiguablava, 80 m).

Mapa recorregut mitjà

I a continuació unes quantes fotos:

Punt d'inici de la caminada de llargada mitjana, des de l'avinguda Diagonal, davant del parc de Cervantes.

Molta participació en aquesta caminada tal com es pot veure a la foto. De fet a les caminades del Barnatresc hi solen participar més de 2000 marxaires.

El primer tram es fa més feixuc, ja que cal fer una mica d'esforç per arribar fins a Sant Pere Màrtir.

Però val la pena fer aquest esforç...

...per contemplar les meravelloses vistes que ens ofereix la ciutat de BCN...

...i ja que estem doncs que millor que immortalitzar aquest moment! :)

Vinga un últim esforç que ja queda menys per arribar a...

... Sant Pere Màrtir!!!

Antigament coneguda com a Puig d'Ossa i fàcilment identificable per les antenes de comunicació que té al cim.

Bon moment per parar i contemplar les diferents vistes que hi ha al voltant del cim.

Però no ens entretinguem que encara queda molt de camí!

Deixem enrere Sant Pere Màrtir...

...i arribem a Vallvidrera...

...al primer control i avituallament situat a la Plaça Pep Ventura.

I ja refets continuem la marxa passant per sota la Torre de Collserola...

... i el Parc d'Atraccions del Tibidabo!

Passem també per Vista Rica

I continuem endavant però de tant en tant fem una aturada en el camí per continuar contemplant les magnífiques vistes de BCN. Aquest cop podem veure els tres turons: el Turó de la Rovira, el Carmel i el de la Creueta del Coll.

També podem contemplar algunes masies com la que es veu a la foto.

Van creixent alguns cúmuls amb un cert creixement vertical, cosa que indica que hi ha una certa inestabilitat a l'ambient. Més tard acabaria donant alguna pluja feble tot i la nuvolositat abundant.

Continuem que és tard i de moment no vol ploure! jajaja

I arribem al castell de Torre Baró, situat entre el congost del Besòs i la ciutat de Barcelona, el qual va obrir les portes per primer cop l'any 2014 després de ser restaurat.

Des del mirador de Torre Baró podem contemplar per exemple el Turó de Montcada.

Vinga que això ja fa baixada. Ja queda menys per arribar a la meta!!!

I arribem finalment al punt d'arribada a Trinitat Nova, al Carrer Aiguablava on ens espera el darrer avituallament per nosaltres. Molt satisfet d'haver realitzat aquesta caminada!