dilluns, 28 de setembre del 2015

Excursió des d'Urús fins a les Penyes Altes de Moixeró

Foto de grup des del Coll de Jou
El dissabte dia 19 de setembre vam gaudir d'una gran jornada  de muntanya en motiu de la celebració del Dia Social del Club Alpino de Barcelona. La ruta a realitzar consistia en començar des de Urús, situat a 1263m i, partir d'aquest punt d'inici fer l'ascensió per el PR (PR C-126) fins a arribar al Coll de Jou (2020m) i després ja fins al cim de les Penyes Altes de Moixeró (2279m). Un cop assolit aquest objectiu, vam baixar fins al refugi del Cortal d'en Vidal (1650m), on vam poder degustar i gaudir d'una excel·lent barbacoa amb carn d'una qualitat considerable així com també la gran quantitat de bolets que alguns socis van anar agafant pel camí. I a més a més, per fer l'ambient encara més festiu, es va sortejar entre tots els assistents diferent material de muntanya.

La ruta realitzada, tret d'alguns trams on la pendent és considerable i hi ha alguns punts crítics on si no vas en compte pots rodolar pel terra o relliscar fàcilment, en principi no presenta una gran dificultat tècnica i és apte per a totes aquelles persones que posseeixen bona forma física i més o menys estan habituades a trepitjar terreny muntanyós. Aquí podeu veure fotos del Dia Social del CAB: [+] i a la pàgina del CAB un reportatge de com va anar la jornada: [++]

Ruta realitzada

Urús - Font d'urús - Font Llebrera - Coll de Jou - Penyes Altes de Moixeró - Prat del Cortal d'en Vidal - Refugi del Cortal d'en Vidal - Urús

En total 17Km recorreguts i 945m de desnivell positiu. Pel que fa al temps emprat unes 6-7 hores per arribar fins al refugi.

A continuació en el següent mapa podeu veure marcats els punts d'interès de la ruta on vam anar efectuant alguna parada:

I tot seguit un petit reportatge de fotos per il·lustrar com va anar tot plegat:

Iniciàvem la ruta des d'Urús, un poble de la Cerdanya d'uns 200 habitants situat molt a prop de la boca nord del túnel del Cadí, amb el cel serè, ambient frescot i tot un dia per endavant per gaudir d'una jornada en companyia de socis i no socis del CAB. L'objectiu marcat era fer el cim de Les Penyes Altes i després en arribar al refugi gaudir d'una gran barbacoa!
Els primers metres de la ruta passen pel costat de l'església de Sant Climent d'Urús...

... i per la font d'Urús. En el cas de no portar aigua o no portar-ne suficient, en aquest punt es pot omplir la cantimplora.

I ja deixem enrere Urús...

... per enfilar-nos per aquest camí que ens portarà entremig de zones més boscoses i d'altres on hi ha menys ombra.

Pel camí anem veient diferents tipus de bolets, els comestibles, com els rovellons els anem recol·lectant per després fer-los a la barbacoa :)

En aquest primer tram es pot veure el peatge del Túnel del Cadí, el qual uneix les comarques del Berguedà i la Cerdanya.

La primera parada tècnica la fem a la Font Llebrera...

...moment per reposar una mica i ingerir quelcom de líquid i alguna barreta energètica.

I alguns trams resulten una mica dificultosos ja que el pendent és considerable, però val la pena arribar fins al Coll de Jou!

2,6Km ens resten per arribar fins al cim. Doncs continuem!

Vinga que ja ens falta poquet!!! Una última pujada i ja haurem arribat al cim!!!

Però abans de tot agafem una mica d'alè i contemplem aquest preciós paisatge que tenim davant dels nostres ulls.

Fins i tot a la llunyania, cap a baix podem veure on està situat el refugi. Però primer hem de fer cim i acabar de suar la samarreta!

I ja hem fet cim!!! CONGRATULATIONS companys!!!

Gràcies Carles per la foto ;)

Els núvols ens fan una mica la guitza i no es permeten contemplar amb nitidesa el paisatge. Tot i així aprofitem a fer algunes fotos. En el següent vídeo podeu veure el paisatge que ens envolta.

Comencem el descens ja directes cap al refugi. L'estómac ens recorda que ja gairebé es hora de dinar, però primer ens ho haurem de guanyar!

Alguns trams de la baixada ens fan una mica feixucs però gràcies a l'ajut de companys amb més experiència aconseguim arribar al refugi del Cortal d'en Vidal!!!

Ara toca descansar i omplir una mica la panxa! Donar l'enhorabona als organitzadors i els que heu fet possible la barbacoa, estava tot molt bo ;)

Per finalitzar la barbacoa es sortegen alguns materials de muntanya així com també una magnífica bossa de bolets recent agafats. Abans de marxar una última foto de grup per immortalitzar el moment:

Emprenem de nou el camí...

...fins a arribar novament a Urús.

Donar les gràcies als organitzadors i a tots els que heu fet possible aquesta excursió. Ha estat una jornada inolvidable!

Trueno ha dit...

Bon post Ignasi!!! Gran dia de muntanya!

Unknown ha dit...

Sí Carles va estar molt bé aquesta excursió. Un dia inoblidable!