dimecres, 25 de febrer del 2015

2ª METEOTROBADA A LA MOLA (14/02/15)

Després d'un any d'haver realitzat la primera meteotrobada a La Mola, enguany novament hem tornat a repetir més o menys la ruta de l'any passat amb algunes modificacions.

El punt de partida: el mateix de l'any passat partint des del Coll d'Estanalles, on des del mateix pàrquing ja comencem a trobar clapes de neu! Bon començament pels innevats :) Però no ens podem aturar aquí perquè els temps passa ràpid i molts quilòmetres ens queden per endavant!

-Ruta circular realitzada:

Coll d'Estenalles - Montcau - Coll d'Eres - Cova Simanya - Coll d'Eres - Carena del Pagès - La Mola - (tornada pel mateix itinerari fins al pàrquing del Coll d'Estenalles)

-Distància recorreguda: Al voltant de 21 Km

I aquí podeu veure uns mapes de la ruta aproximada que vam fer aquell dia:

Recorregut per arribar a la Cova Simanya (Font: http://conlosnenesacuestas.blogspot.com.es/)

Recorregut per arribar a La Mola des del Coll d'Estenalles

Primer punt d'interès del nostre recorregut: El Montcau

Apa doncs cap amunt excursionistes!

Mentre anem enfilant el camí que ens condueix cap al Montcau es pot divisar que encara queden algunes clapes de neu en alguns racons de la nevada del 4F

I ja un cop a dalt del Montcau, bones vistes podem contemplar, encara que llàstima que la visibilitat no sigui la més òptima com per poder admirar amb claredat el paisatge que ens envolta.

Apa doncs, continuem!

Respecte l'any passat la sensació tèrmica és bastant més acusada però el temps no és insegur, cosa que ens permet contemplar el paisatge de manera més relaxada. La imatge no és d'una gran qualitat i caldria fer una mica de zoom, però a què us recorda el pic que es troba al mig de la foto? La solució aquí.

I aquest cop en arribar al Coll d'Eres, abans de posar rumb cap a La Mola, fem una aturada en el camí per visitar la Cova Simanya, una de les cavitat més grans i profundes que es troben al massís de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Bona catifa de neu pels innevats! =D

I aquí la tenim! L'entrada a la Cova Simanya, una de les més visitades de Catalunya amb prop de 400 m de recorregut, això sí per endinsar-se més enllà dels 100 m cal anar ben equipat amb el material adient.

Després de grimpar una mica, aconseguim entrar a la cova: IM-PRES-SIO-NANT!!! Ja que hem arribat fins aquí decidim explorar la cova.

Però malauradament hi ha zones bastant anegades d'aigua. Per tant, fins aquí l'exploració de la cova, però ha valgut la pena l'experiència!

De la cova retornem cap al Coll d'Eres i, ara sí ja directes cap a La Mola!!!

Pel camí força clapes de neu anem trobant i, això exigeix un petit ritual per part dels innevats per invocar al Déu de la neu nevades a cotes baixes!

Un petit resum de les diferents clapes que hem anat trobant fins a arribar...

A LA MOLA!!!

I després de menjar, reposar una estona i fer quatre fotos més, reprenem la marxa.

Aquest cop però no seguim pel Camí dels Monjos...

Sinó que tornem pel mateix camí tot seguint la Carena del Pagès.

Fins a arribar de nou al Coll d'Eres, per continuar pel camí que passa per sota del Montcau i enllaça amb la pista asfaltada que connecta amb el Coll d'Estenalles.

Fins la pròxima meteotrobada!!! ;)

Trueno ha dit...

Molt bon reportatge Ignasi!!

Unknown ha dit...

Moltes gràcies Carles!!! ;)