dissabte, 4 d’octubre del 2014

Meteotrobada al Bastiments (27/09/14)

I després de molt de temps planificant aquesta excursió va arribar el dia assenyalat que molts de nosaltres portàvem esperant amb il·lusió i, amb ganes de gaudir d'una bona jornada de muntanya i, a més a més gaudir de la companyia d'altres apassionats per la méteo i/o la natura.

El dia que vam escollir era perfecte per realitzar l'excursió: dia assolellat, temperatures suaus, cel serè, no gaire vent en general, bona visibilitat per contemplar el paisatge... En definitiva, aquell dia planificat ja des de feia un cert temps, va ser el més idoni per intentar complir el nostre objectiu: l'ascensió al BASTIMENTS!

Font: http://www.ulldeter.net/cat/activitats.html

Un dels cracks del fòrum, conegut com ELPITO, feia aquesta previsió per aquell dia:

I malauradament "El Mestre" no va poder venir, però quan ens trobàvem de camí cap a Setcases, el primer punt de trobada abans d'arribar al punt d'inici de l'excursió, feia aquesta piulada:
Aquest és el plànol que ens va passar el Jordi (jsceloni) un fanàtic de la muntanya i de la méteo (com a tots als qui ens apassiona aquesta ciència). Sobre el paper, a priori semblava una ruta força assequible pel fet que no representava recórrer una llarga distància, encara que comportava realitzar una despesa energètica considerable pel fet que el desnivell acumulat és força considerable i, sobretot pels que no estem acostumats a realitzar ascensions a alta muntanya.

I a continuació podeu veure el recorregut que vaig enregistrar amb l'app de Wikiloc:

Dades d'interès

-Material necessari--> Botes de muntanya, bastons, polar, jaqueta paravent, cantimplora  o ampolla d'aigua (al refugi es pot reomplir), ulleres de sol, gorra pel sol, roba de recanvi, etc.
-Dificultat--> Mitjana
-Temps emprat (amb parades incloses)--> Aproximadament unes 5h 30 min
-Recorregut total excursió--> Al voltant de 10 km
-Ruta--> Punt d'inici (2100m) - Refugi d'Ulldeter (2220m) - Coll de la Marrana (2530m) - Pic de Bastiments (2883m) - Coll de la Marrana - Refugi d'Ulldeter - Punt d'inici
-Observacions--> Per a aquesta època de l'any l'ascensió a aquest pic no representa cap complicació tècnica donat que no cal emprar ni grampons ni piolets.

Com arribar-hi

Per arribar fins al punt d'inici de la ruta GR-11, cal agafar la carretera C-26 que uneix Ripoll amb Olot. Després s'agafa la C-151, que enllaça amb la C-38, que ens condueix fins a Sant Pau de Segúries i Camprodon. Un cop a l'entrada del poble, s'agafa la carretera (GIV-5264) que marxa a l'esquerra cap a Setcases (el nostre punt de trobada). Després es continua per la carretera que condueix cap a l'estació d'esquí de Vallter2000. Passat el telecadira que surt al final del pla dels Hospitals (2.000 m, on poc abans hi ha l'Hostatge Pastuira), la carretera encadena 8 revolts. Al darrer revolt, 1 Km abans d'arribar a l'aparcament de l'estació de Vallter2000, es troba el camí (GR-11) que condueix cap al refugi d'Ulldeter.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Abans de començar amb el reportatge de fotos us he volgut fer un petit vídeo de com va anar la jornada. Independentment de complíssim o no el nostre objectiu, lo important és que ho vam passar molt bé i vam disfrutar d'un dia ideal per realitzar aquesta excursió:

I a continuació... EL REPORTATGE! Feu-li una ullada ;-)

Al voltant de les 09:00 a.m. ens havíem citat a Setcases, punt de trobada per anar tots plegats cap a Vallter2000.

Mentre's esperem a que vagi arribant tothom anem petant la xerrada. Brrr quin fred! http://www.gifde.com/gif/otros/naturaleza/meteorologia/invierno-frio-nieve/invierno-frio-nieve-011.gif

I amb uns 20 minutets arribem al punt d'inici d'on comença el recorregut, que enfila cap al refugi d'Ulldeter, situat uns revolts abans d'arribar a l'aparcament de l'estació d'esquí de Vallter2000.

Punt d'inici de la ruta (GR-11) que condueix cap al Refugi d'Ulldeter.

Preparats, llestos...Cap amunt!

NeuNido quanta gentada som!

I aixó es nota en alguns trams, on el embús es fa força evident...

Però de mica en mica anem pujant, tot seguint el curs del riu Ter i disfrutant del paisatge...

...fins a creuar aquest pontet per continuar cap endavant...

Vinga Aneta que tu pots! ;)

I amb uns 20 minutets finalment arribem...

... al refugi d'Ulldeter! El qual data de l'any 1959 i, es va construir en substitució de l'anterior on encara es conserven algunes restes...

Moment de relax per admirar el paisatge i fer algunes fotos,

reposar una mica, tot gaudint de la companyia...

3,2,1... Reprenem la marxa!

Adéu refugi d'Ulldeter ens retrobarem més tard!

I ara toca enfilar el tram que ens conduirà cap al Coll de la Marrana...

Vinga companys, ànims!!! Un últim esforç!!!

I xino xano altres meteocaminadors van enfilant l'últim tram cap al coll de la Marrana

Vaaaaa un últim esforç!!! (bé el penúltim perquè l'objectiu final és aconseguir arribar al Bastiments). I ja hem arribat...

Al Coll de la Marrana!

Pròxim objectiu arribar al Pic de Bastiments!

El primer tram del camí que enfila cap al Bastiments sembla fàcil...

...però arriba un moment que el camí fa ziga-zaga i cal anar a poc a poc per estalviar forces.

Va uns passos més!!!

Què la creu del de l'avantcim ja està aprop!!!

Ho hem aconseguit!!!

CONGRATULATIONS!!!

Ara a fer carena i a contemplar les magnífiques vistes que es poden contemplar des d'aquesta alçada!

Uns metres més enllà, es troba el segon cim, el punt més alt del Bastiments (2881m segons l'Institut Cartogràfic de Catalunya).

Des del Bastiments les vistes són magnífiques, sempre i quan no hi hagi boira i la visibilitat sigui bona: per exemple, podem veure el Circ de Bacivers amb el Pic de Prat de Bacivers i l'Estany de Bacivers.

La Coma del Freser, el Puig de Fontlletera i el Balandrau.

Mirant cap a la creu de l'avantcim podem contemplar el Canigó, el Pic de la Dona, el Gra de Fajol Petit i el Refugi d'Ulldeter.

Tenim vistes cap a la Serra Mitjana i el Coll de Bacivers.

També, vam poder albirar algun voltor.

I ja més endavant trobem el tercer cim amb el piolet i, des d'on es poden contemplar els altres dos cims.

Continuant per aquesta cresta arribaríem al Pic de Freser i al Pic de l'Infern. Si teniu temps i ganes podeu allargar l'excursió seguint aquest camí.

Vista de la part de darrera del tercer cim.

També podem observar un dels estanys de Comamitjana amb el pic de fons.

Quines vistes més maques!!! Però ja toca anar baixant!!!

Sense pressa però sense aturar-nos anem baixant...

Fins a arribar de nou al Coll de la Marrana!

Molt bona pensada companys això de penjar una ampolla a la creu, com a record de la nostra estada al cim del Bastiments! Fins i tot des de la distància es podia veure! Fins ara el punt més alt on ha arribat el fórum del Picó!

Vinga que ja falta poquet per arribar de nou...

Al Refugi d'Ulldeter!

Ara toca descansar i reposar forces, però hem gaudit d'una molt bona jornada amb temps estable i bona visibilitat, tal com havien predit els cracks dels fòrum.

Fins la pròxima meteotrobada! ;)

Trueno ha dit...

Molt bon reportatge Ignasi!!

Va ser una gran jornada, llàstima que ens vam quedar amb les ganes de més eeeh, podríem haver fer el Pic Freser i Pic de l'Infern que estaven al costat i fer un tros circular,jeje, però ja tornarem!

Salutacions!

Unknown ha dit...

Sí, va ser una jornada perfecte en quant al temps del que vam poder gaudir. I sí, em vaig quedar amb ganes de més! Però com bé vas dir un dia, la muntanya no es mourà de lloc hagi que sempre estem a temps de tornar-hi ;)